służby i obywatel

służby specjalne i obywatele

Szukam warsztatu ABW a znajduję duży warsztat CBA

4

Sprawa zaczęła się kilka tygodni temu, kiedy przypadkiem, podążając za jadącym z Rakowieckiej autem, trafiłem na, używany także przez służby mundurowe, warsztat VCentrum przy Garażowej. Korzystając z luki w UFG znalazłem tam kilka ciekawych aut.

Pomyślałem sobie wtedy, że prawdopodobnie warto sprawdzić też i drugi warsztat tej firmy. Jednocześnie pod artykułem pojawił się komentarz, mówiący o tym, że z warsztatu VCentrum przy Powsińskiej 69/71 w Warszawie, parę lat temu korzystało ABW oraz poprzednik SOP, BOR. Jak zwykle takie podpowiedzi, tak i ta miała w sobie sporo prawdy.

Skierowałem się na Powsińską. Obszerny kompleks współdzielą COAR, czyli Centrum Obsługi Administracji Rządowej i firma VCentrum. Teren jest ogrodzony, są na nim kamery i spacerują ochroniarze. Jednak w ciągu dnia można tam wjechać bez problemu. Mieści się tam też mała stacja benzynowa. W odróżnieniu do tej przy Samochodowej, obsługuje klientów zewnętrznych.

Część warsztatów jest zajmowana przez VCentrum a druga niewiele mniejsza przez podwykonawców COAR. Jak udało się ustalić w rozmowie z pracownikami, początkowo podawałem się za osobę poszukująca warsztatu VCenter, obecnie głównym klientem tej drugiej części jest CBA. Czasem trafiają się tu też auta innych służb mundurowych, jak ABW czy SOP.

Pojazdy służb mundurowych, przede wszystkim CBA, pod warsztatem budynku D COAR. Żadnego z tych pojazdów nie znajdziemy w UFG.

Naliczyłem kilkanaście pojazdów CBA stojących obok siebie. Żaden z nich nie zgłaszał się w wyszukiwarce UFG. Jak powiedział Rafał Jankowski z COAR, najemcą budynku D jest firma państwowa. Za to tutejsze VCenter, opisane w poprzednim artykule, działa tuż obok i jeśli zajmuje się autami służb mundurowych to głównie limuzynami.

Pojazdy służb mundurowych, przede wszystkim CBA, pod warsztatem budynku D COAR. Żadnego z tych pojazdów nie znajdziemy w UFG.

Na pierwszy rzut oka pojazdy niczym się nie różnią od zwykłych aut. W większości nie są to też żadne drogie marki. Volkswagen Golf, Opel Corsa i Astra, Skody Octavie i Superb. A nawet Fiat Doblo. Kosztowny wyjątek to Mercedes v300d 4-Matic, wyceniany na 300 tysięcy. Pokazuje to jak zróżnicowanych pojazdów używają służby. Gdyby nie UFG to każdy przeszedłby obok nich obojętnie.

Pojazdy służb mundurowych, przede wszystkim CBA, pod warsztatem budynku D COAR. Żadnego z tych pojazdów nie znajdziemy w UFG.

To co je łączy, to brak wpisu w wyszukiwarce UFG, co jest zgodne z przepisami.

Ten post kolejny raz wskazuje na problemy jakie niesie obecny kształt ustawy o UFG, gdzie z publicznie dostępnych rejestrów można wyciągnąć istotne informacje, prowadzące do takich odkryć.

Odpowiedzi portalu UFG na zapytania o widoczne na zdjęciach tablice. Brak danych w każdym przypadku.

PS.

W odpowiedzi na pytania pojawiające się na Wykopie i Twitterze, postanowiłem dodać krótkie podsumowanie tekstu. W skrócie, dzięki kilku obserwacjom m. in. luki w UFG, można ustalić, że CBA serwisuje część swojej floty pod pięcioma wjazdami do warsztatów przy, widocznym na załączonej mapce, dolnym prawym budynku COAR. Jeśli ktoś szuka konkretnie aut CBA to może być dla niego cenna informacja. Zaskakuje łatwość jej pozyskania. Nawet bez pomocy drogiego Pegasusa.

Punkt obsługi CBA. Google Maps.

User Image

Zbyszek

4 komentarze

  • moKhakinin pisze:

    Kolego, dobrą robotę robisz ale mam nadzieję, że się sprytnie kitrasz, bo ich Mario juz pewnie biega po Twoim telefonie. Ode mnie szacun. OSiNT na wysokim poziomie, no i masz jaja. Pozdrawiam serdecznie.

  • Wykop3k pisze:

    „Gdyby nie UFG to każdy przeszedłby obok nich obojętnie.”
    Każdy przechodzi obok nich obojętnie, bo co mnie obchodzi gdzie serwisuje się CBA, ABW. MMA czy inne WPDL.

  • sdhhgsfjg pisze:

    Agenci CBA i ABW świecą się w ciemności.

Skomentuj


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.